Marketing-ul în rețea: frumos, rău și urât
Publicat de dragosbalan pe
Nu vreau să îți modific conceptele, pro sau contra, dar adevărul este că marketingul în rețea este o afacere un pic ciudată.
Am scris o carte – plan despre acest tip de afacere cu ceva timp în urmă, în care am arătat cum putem să folosim acest model de afaceri și rămân la ideea că dacă o faci în mod profesionist, poți face mulți bani.
Cu toate acestea, marketing-ul în rețea nu este nimic din ceea ce pare că este la prima vedere. Crede-mă, am fost în afaceri de rețea de mult timp. Am observat probabil la fel ca tine că există o mulțime de oameni care, să spunem, nu „înghit” această activitate și, în același timp, există o mulțime de oameni care o susțin sau care o iubesc.
Și, desigur, există motive pentru fiecare. Vom vedea imediat de ce.
Marketing în rețea frumos
Marketing-ul în rețea este un model de afaceri interesant care îți va permite să faci tranziția de la statutul de angajat către a fi proprietar de afacere mult mai ușor, precum și mult mai ieftin. Am întâlnit și cunoscut tot felul de oameni de afaceri și după ce am observat multe variante de afaceri (legale și mai puțin legale) pot să îți spun că nu prea există o altă cale de a începe o afacere cu atât de puțini bani.
Deci, este destul de ușor să dai startul unui business așa, dar … dar costul de pornire scăzut nu te va face în mod automat un proprietar de afaceri prosper dacă nu iei afacerea în serios și nu aloci apoi suficiente resurse. Ca să fiu mai clar: da, vei avea nevoie de pregătire, timp și ceva bani pentru a reuși, la fel ca pentru orice altă afacere.
Oricine îți va spune contrariul, probabil ori nu este profesionist ori te păcălește ca să i te alături. Este relativ ieftină intrarea dar dacă mental nu începi să gândești ca un proprietar de afaceri și să depui efort, mai bine rămâi la ce faci acum.
Un alt lucru bun este că vei avea șansa să te înconjori cu oameni care își doresc mai mult și poți obține ghidarea potrivită de la cei care au reușit deja. Mulți dintre ei vor fi dornici să te ajute deoarece marketing-ul în rețea funcționează bine atunci când produce profit pentru cât mai mulți oameni posibil.
Să vorbim acum un pic despre a fi printre primii.
Oare trebuie să „intri” devreme, la început?
Nu știu dacă este bine sau rău, dar știu că este adevărat. Poți câștiga bani la orice nivel dar marea majoritate a celor care apar în topuri sunt fondatorii și cei care au sărit printre primii în „barcă”.
De ce? Iată motivul real: majoritatea afacerilor de marketing în rețea sunt foarte „fierbinți” până când primul nivel de hype se stinge. Desigur după o periodă apare alt hype și tot așa, dar probabil niciodată ca cel inițial.
Deci.. este frumos marketing-ul de rețea și ar putea reprezenta succesul pentru tine dacă îți asumi că vei cheltui ceva mai multe resurse decât ai investit la decizia inițială și asta chiar și în cazul în care te vei alătura devreme.
Marketing-ul în rețea rău
Acest model de afaceri este prezentat foarte, dar foarte greșit oamenilor.
Mulți oameni implicați în rețelele de marketing în rețea vorbesc mult prea des și fără sens despre îmbogățire rapidă, despre schimbarea lumii sau despre bani câștigați fără a face mai nimic (pentru că asta vinde), crezând că ceea fac este o poveste de marketing uriașă.
Acesta este de fapt unul dintre motivele pentru care oamenii renunță, apropo … pentru că cei mai mulți sunt destul de naivi să creadă toate prostiile și după ce se alătură și văd că nu se întâmplă lucrurile trâmbițate peste noapte devin frustrați.
Un alt lucru destul de rău este faptul că cei implicați tind să uite că ar trebui să fie promotorii produselor sau serviciilor care ar trebui vândute și încep să promoveze visul despre îmbogățirea rapidă și așa mai departe, făcând afacerile serioase să cadă în derizoriu.
Și acum urâtul din marketing-ul în rețea
O mulțime de oameni doar își irosesc timpul, nefiind dispuși să învețe și apoi să se comporte profesionist, fac greșeli după greșeli și merg de fapt către nicăieri, pentru că nu au un plan și o direcție. Apoi încep să devină frustrați și ca să-și liniștească ego-ul, din promotorii exagerați ai sistemului devin promotori exagerați împtriva sistemului. Și asta este urât.
Dacă vedeți că nu reușiți să deveniți prieteni cu liderii, dacă nu aveți bani sau timp să învățați marketing, renunțați imediat. Nu veți reuși niciodată.
Concluzie
Construirea unei rețele este o afacere ca orice afacere, dar nu este deloc ușor. Este nevoie de de bani, de timp și de persistență, deci dacă tu crezi că vei folosi marketing-ul în rețea pentru a te îmbogăți într-o lună, va trebui să îți schimbi acestă mentalitate imediat, pentru că altfel nu se va întâmpla nimic bun.
Poti face bani în marketing-ul în rețea, totuși trebuie să o faci așa cum s-a menționat mai sus.
Am încercat să fiu cât de cinstit am putut în acest scurt articol, pentru că mă doare să-i văd dezamagiti pe toți acei oameni care sunt convinși că vor fi milionari peste noapte.
Cu toate acestea, dacă ai ales să faci o astfel de afacere, sper că vei reuși … marketing-ul în rețea ar putea fi o afacere destul de profitabilă dacă este tratată corect.
Sunt prezent în marketing-ul de rețea din 2009, am cheltuit și făcut o mulțime de bani dar pe parcurs mi-am „ars” de câteva ori mâinile, cum se zice.
Am scris acest articol pentru că voi începe o campanie prin care să învățăm să facem lucrurile corect. Mai ales că social media ne expune incredibil.
Poate chiar acum unii se alătură echipei mele și poate tot acum unii dintre cei care citesc acest articol mă pun la zid.
0 comentarii