Care sunt calitățile de vârf ale unui lider?

Publicat de dragosbalan pe

Nu este un mare mister, acestea se reduc la trei lucruri: lipsa de egoism, empatia și capacitatea de a gestiona emoțiile. Iată o privire asupra fiecărei calități și de ce este atât de valoros pentru tine să le cultivi în organizația ta.

1. Lipsa de egoism

Este simplu: oamenilor le place să fie în preajma celor în care au încredere. „Oamenii evaluează în permanență organizațiile și pe cei care fac parte ele și dacă simt egoism, vor păstra o distanță sigură”. Pe de altă parte, oamenii tind să se asocieze cu oameni și brand-uri care oferă înainte să ceară. Crearea acelei conexiuni umane – construirea încrederii – este esențială, deși este nevoie de timp pentru asta.

2. Empatia

În definiţie, empatia este un proces social prin care o persoană este conştientă şi înţelege emoţiile şi comportamentul unei alte persoane.

Empatia este despre celălalt, nu despre tine. Şi tocmai această distincţie ne poate ajuta să înţelegem de ce este esenţială empatia în lidership.

Când conduci oameni ai cu siguranţă o perspectivă şi un punct de vedere bine format, eşti antrenat să iei decizii şi să vezi lucrurile în ansamblu. Compania şi echipa ta se aşteaptă să faci acest lucru pentru că având aceste abilităţi, cel puţin teoretic, ţi-ai câştigat rolul de lider. Ce este important pentru lider este să înţeleagă ce gândeşte şi ce emoţii are un om din echipa lui, din locul ACELA, din cumulul acela de cunoştinţe, temeri, perspective și experienţe. 

Empatia ajută liderii să-nţeleagă dacă, de fapt, mesajul pe care-l transmit a ajuns cu adevărat la oameni. Empatia le permite să facă o predicţie mai apropiată de realitate în legătură cu efectele deciziilor lor, în legătură cu viziunea lor. Vorbim în echipe despre angajament, vorbim despre motivaţie şi despre implicare, însă niciuna dintre acestea nu iau naştere în lipsa empatiei.

3. Capacitatea de a gestiona emoțiile

Combinația de stres și presiune este suficientă pentru a-i face pe oameni să se simtă tulburați emoțional și asta le sabotează performanța. Când corpul cuiva este inundat de substanța chimică care produce anxietate, se restricționează biologic empatia și încrederea.

Capacitatea de a înțelege și gestiona emoțiile ține de înțelepciune. Liderii care își dezvoltă această capacitate pot susține conversații cu putere și de impact, care duc la creșterea nivelului de angajament/implicare, a gradului de inovare/asumare  al celor cu care conversează și în consecință la rezultate cu mult peste cele „normale”.

Concluzia este clară: fii liderul pe care ai dori să-l ai. Echipa ta o va aprecia acest fel de comportament și îl va duplica.

Aruncă o privire și la această pagină. Te poți înscrie la un curs care îți dezvăluie cum să-ți construiești cei 4 piloni ai unei afaceri exponențiale construită cu ajutorul internetului și al social media.

Cu prietenie,

Dragoș Bălan

Categorii: Lidership

0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *